En aquest apartat hi posem aquelles campanyes de publicitat o projectes de comunicació que destaquen per la seva solució estratègia, creativa, complexitat, solució que ha aportat l’agència, o per tot plegat. Són projectes complexos; alguns d’elevat pressupost, altres d’abast més local, però els uneix el mateix ADN: una càrrega de creativitat brutal, que els fa únics.

Ruta Gaudí de Riudoms

La Ruta Gaudí Riudoms vol convertir-se en el punt de partida per conèixer els orígens de la vida i obra de l’arquitecte Antoni Gaudí i Cornet. Els 12 panells de la ruta endinsaran el visitant en els elements de l’entorn natural i de la infància de Gaudí que van inspirar la seva obra. Al mateix temps, la ruta també explica l’arribada de la família Gaudí a Riudoms a finals del segle XVII i recorre les generacions fins al naixement de Gaudí al Mas de la Calderera.

La ruta es pot ampliar amb informació addicional que els visitants trobaràn escanejant el codi QR de cada plafó amb el seu smartphone o bé a través del portal rutagaudiriudoms.cat.


Aposta pel taronja! No és un joc.

TGD Comunicació ha realitzat el diseny i la producció de la campanya de conscienciació, sobre la seguretat en espais ATEX (atmosferes explosives) dirigida als empleats, proveïdors i personal de manteniment de REVLON. Les accions dutes a terme inclouen la creativitat dels missatges, el disseny de tots els elements visuals que la componen, la distribució i la instal·lació en els espais més adequats de la planta de REVLON al Pla de Santa Maria.


El cafè, un plaer.

El Gremi de Torradors de Cafè de Catalunya va posar en marxa una campanya de publicitat, l’objectiu principal de la qual, no és altre que el de fomentar el consum de cafè natural, acabat de torrar, per les empreses que pertanyen al referit Gremi. Per dur a terme aquest objectiu es va crear una campanya orientada a identificar, i per tant promocionar els establiments, que com a clients de les marques de cafè de les empreses agremiades, compleixin els requisits bàsics: que gastin cafè 100% natural, acabat de torrar, per una empresa associada al Gremi.

La campanya, que té com a eslògan el cafè, un plaer, ha estat dissenyada per l’empresa TGD Comunicació, que ha desenvolupat tots els elements de la campanya.


Welcome to Fruselva

Welcome to Fruselva és un projecte molt innovador en el sector de la comunicació empresarial interna. La idea es basa a fer arribar uns determinats missatges, mitjançant un recurs multimèdia desenvolupat pel departament de màrqueting de Fruselva en col·laboració amb TGD Comunicació. Al final es disposa d’un material audiovisual multimèdia, extremadament flexible, adaptat a diversos idiomes.


Ruta pel Call Jueu de Valls

La ruta pel Call Jueu de Valls és una ruta urbana, amb plafons gràfics i fotogràfics, amb textos en diversos idiomes a través del mòbil, que transcorre pel nucli inicial vallenc de la Vilaclosa, que inclou l’antic Call medieval. Documentat des de mitjan segle XIII, la comunitat jueva de Valls era una de les més importants del Camp de Tarragona. Els textos són de l’historiador Francesc Murillo Galimany. Els plafons estan construïts en ferro, vidre de seguretat i vinils preparats per l’exterior. També es va dissenyar el logotip de la ruta, el tríptic i els anuncis de la nova ruta.

La ruta es pot ampliar amb informació addicional que els visitants trobaràn escanejant el codi QR de cada plafó amb el seu smartphone o bé a través del portal web de la ruta pel Call Jueu de Valls.


Campionat BARISTA de Catalunya

El mes d’abril del 2015, TGD Comunicació, ha organitzat a Reus, la final del X Campionat Barista de Catalunya del Fòrum Cultural del Cafè, amb el suport de Cafès Brasilia. El dia anterior també va organitzar el IV Campionat Barista de Tarragona, els finalistes del qual passaven a la gran final de Catalunya. Aquesta competició premia als millors professionals en la preparació de cafès i s’ha convertit en una prova referent al sector hostaler. L’objectiu d’aquest tipus de campionats, és promoure la cultura del cafè, incrementar el consum de cafè mitjançant el servei de begudes de més alta qualitat i valor afegit. Aquestes competicions han esdevingut una immillorable plataforma per prestigiar la figura del Barista com a autèntic expert en el coneixement i preparació d’un bon cafè. Els actes han mobilitzat un gran nombre d’estudiants d’hostaleria de tota Catalunya, premsa, espònsors, i propietaris d’establiments.


Campanya Valls Millora

La campanya de conscienciació ciutadana Valls Millora és un projecte encarregat pel Departament de Sostenibilitat de l’Ajuntament de Valls i desenvolupat per les empreses Cel Rogent i TGD Comunicació. Sota l’eslògan TRIA BÉ NO COSTA GENS, es pretén conscienciar la població dels avantatges socials que comporta fer un bon ús dels consells públics en matèria de reciclatge i separació de residus. La part visible de la campanya, s’ha vist en premsa, publicitat exterior i a les bústies de cada casa; reforçada a internet, mitjançant les xarxes socials de www.valls.cat. L’empresa Cel Rogent desenvolupa la tasca informativa als comerços, als restaurants i a les escoles amb una programació feta a mida; i amb dues ECOFIRES: la que es va fer el mes de novembre i una altra que es farà el mes de maig de 2015.


Brasilia Suau 2014

A partir de l’èxit de la idea de tornar a posar de moda la beguda popular anomenada Suau –que tradicionalment es feia casa i al bar amb només cafè gasosa, una mica de canyella i molt de gel – cafès Brasilia es planteja tornar a fer degustacions d’aquest producte als esdeveniments populars on participa com a marca. L’estratègia va consistir a fer una campanya de comunicació global (B2B amb el sector, internet, i exterior) i ser presents amb un show room propi a Expro/Reus, tant a la secció de cupkaques com a la de restauració. Es va escollir el color fúcsia, com a base de disseny i imatge de campanya, amb una estètica més contemporània que els colors cafeters tradicionals. Tot plegat va tenir un èxit notable: en 5 dies es van repartir 6.000 degustacions de la popular beguda.


Grup Micros – SIL 2014

L’objectiu del Grup Micros, client de TGD des de 1989, era presentar-se en societat aprofitant l’esdeveniment del saló internacional de la logística, SIL 2014, a Fira de Barcelona. TGD va dissenyar i muntar un estand modular propi, combinant elements propis de la marca amb una estructura audiovisual de lloguer. L’avantatge de l’estand és l’aprofitament de tots els materials per al show room de la mateixa empresa. TGD va lliurar aquest projecte claus en mà.


Bus Valls: 50 anys del Bus de la Pela

L’estratègia consistia a potenciar el transport urbà a la ciutat de Valls aprofitant l’efemèride del 50 aniversari de la posada en marxa del servei. Vam decidir decorar els mateixos autobusos que actualment estan en circulació: autèntics anuncis ambulants. I per atansar el servei als barris, vam projectar una atractiva exposició itinerant, com el bus urbà, amb la història de 50 anys de bus urbà lligada a l’evolució de la ciutat. El Bus de la pela, se li deia així perquè el trajecte, l’any 1964, valia 1 pesseta.

Per reforçar la part visual, vam dissenyar un logotip amb una marcada estètica cadillac, amb els típics acabats cromats inclosos. Ho vam solucionar amb una il·lustració vectorial del primer autobús –anomenat Naza– que feia el servei durant els anys 60 del segle XX. L’aplicació es combina amb un skyline de la ciutat de Valls en color blau que, juntament amb el groc del bus, encerclen un acabat essencial i clar.


Emprenedors de Concactiva

Concactiva, la marca sota la qual opera el Centre d’Iniciatives Empresarials de la Conca de Barberà, ens va encarregar una campanya multimèdia -mitjans tradicionals i internet– per potenciar els diferents vivers d’empreses que operen dins la seva organització. La creativitat, el concepte gràfic, i la planificació de mitjans foren les claus de l’èxit d’aquest projecte.


Més NÀSTIC 10.000 (Club Gimnàstic de Tarragona)

TGD Comunicació va realitzar una acció promocional del Nàstic de Tarragona, orientada a fixar les bases d’una sòlida organització capaç de motivar la societat, a curt termini, captar socis a mitjà termini i assegurar la rendibilitat de la marca NÀSTIC cara el futur.
L’objectiu de la promoció era: motivar el soci cap a un objectiu comú que motivés la seva estima al club. L’eslògan Més Nàstic 10.000 responia al mateix nombre de socis que el club va aconseguir en l’ascens a 1a divisió LFP (2006-2007). La campanya es va dur a terme la temporada 2008-2009.


Fira del Vent (edició 2015)

La imatge de la Fira del Vent del Pla de Santa Maria, és un treball conjunt de la dissenyadora Maria Rovira de TGD Comunicació i de la il·lustradora Berta Artigal. Sota la tendra idea d’un nen que bufa una flor bastant habitual al territori (dent de lleó) la Berta va dibuixar diferents artefactes que volen: ultralleugers, avionetes, globus, fins i tot un avió de paper. El joc visual resultat és una imatge familiar i simpàtica d’una fira que cada any guanya en espectacularitat i en visitants.


Desperta el teu costat més exòtic (Cafès Brasilia, 2013)

Inseriu el text aquí


Homenatge i record a Francesc Vidal i Barraquer

Acte d’homenatge i record a la figura del Cardenal Francesc Vidal i Barraquer a la vila de Montblanc (2 de setembre de 2018).

L’acte va tenir lloc a l’antiga “nova presó” de Montblanc, edifici que actualment acull el CIAR, Centre d’Interpretació de l’Art Rupestre de les Muntanyes de Prades. En aquesta presó de Montblanc, Vidal i Barraquer fou retingut, camí de l’exili.

La vila de Montblanc en record de Vidal i Barraquer ha instal·lat una obra d’art consistent en un gran plafó ceràmic que recorda la vida, il·lusió i patiment del religiós cambrilenc. El plafó ha estat realitzat pels ceramistes Núria Albà i Lluís Soler, que tenen el taller a Senan. Al costat del plafó s’hi va situar una placa de bronze, feta a la foneria Vilà de Valls, amb la següent inscripció redactada per Joan Maria Pujals:

FRANCESC VIDAL I BARRAQUER,
CARDENAL DE LA PAU

FOU RETINGUT
EN AQUEST EDIFICI
-QUE ANTANY FOU PRESÓ-
EL DIA 23 DE JULIOL DE 1936.
EN SORTÍ L’ENDEMÀ PASSAT,
CAMÍ DE L’EXILI,
ON TRASPASSÀ EL 1943.

MONTBLANC, 2.09.2018


Museu del vidre de Vimbodí

Inseriu el text aquí


Morters al Museu

L’exposició Morters al Museu (4 de desembre de 2015 – 7 de febrer de 2016), ubicada al Museu de la Vida Rural de l’Espluga de Francolí, proposava una aproximació des de tots els vessants a aquesta peça a partir d’una vasta mostra dels morters que ha col·leccionat durant tota la seva vida el senyor Jaume Culleré.


Andorra la Vella i Valls. Cultura i tradicions en comú.

Inseriu el text aquí


L’Alt Camp diu NO a la violència de gènere

La campanya “L’Alt Camp diu NO a la violència de gènere”, adreçada a tota la ciutadania de la comarca, pretén visibilitzar el rebuig, responsabilitzar, i assolir coneixement i conscienciació sobre aquest problema. Alhora, transmet un missatge a les dones: “Estima’t, no tot està permès”, que busca encoratjar-les a no permetre cap abús de poder i de tracte no igualitari.

Per això, el material de difusió de la campanya és una carpa impresa personalitzada per a cada municipi amb missatges sobre què no s’ha de permetre, uns gots de festa i uns cubs. Tots els elements són transportables i han estat pensats per poder-los utilitzar en diversos espais comunitaris.


Diem NO a la violència de gènere

“Diem NO a la violència de gènere” és una campanya que compta amb la participació i adhesió de cada un dels 22 municipis de la Conca de Barberà i que es materialitza en diversos elements visuals de sensibilització i informació a la ciutadania arreu de la comarca. El material de difusió de la campanya és un plafó (80 x 220), cartells (A3), i tríptics personalitzats per a cada municipi. La campanya pretén assolir el coneixement i la conscienciació d’aquesta problemàtica a tota la població.


Sala Marinada

Inseriu el text aquí


Exposició de Carros del Pla de Santa Maria

Inseriu el text aquí


Exposició del centenari de La Fàbrica del Pla de Santa Maria

Inseriu el text aquí


Exposició del centenari de La Fàbrica del Pla de Santa Maria

Inseriu el text aquí