9 de juny de 2020 tgd

segmentar per augmentar ROI

 

Abans de res, cal deixar clar per aquells que encara no hagin llegit mai les sigles ROI, què vol dir i de què es tracta. ROI, en anglès “Return On Investment” o retorn de la inversió en català, i en paraules tècniques és el valor econòmic generat com a resultat de la realització de diverses activitats de màrqueting. I parlant clar i català; els diners (benefici) que estic obtenint per cada euro gastat en campanyes.

Són moltes les empreses que encara avui en dia no calculen el ROI de les seves campanyes, per desconeixement, perquè creuen que no és necessari, o perquè tenen problemes tècnics.

En primer lloc cal deixar clar que tenir aquesta dada és clau per un negoci i l’estratègia de màrqueting. Podem fer moltes accions en l’àmbit de màrqueting però si no analitzem què ens està funcionant i què no, no podrem optimitzar recursos. I això sí que és un dels objectius que tota empresa persegueix. No cal malgastar esforços i diners en accions que no ens estan retornant suficient benefici a l’empresa.

El màrqueting digital, ens permet, entre moltes coses obtenir moltes dades. Quin tipus de dades podem obtenir?

  • En relació amb els usuaris / clients
  • En relació amb les campanyes / accions de màrqueting
  • En relació amb el mateix negoci

Podem obtenir tantes dades que el problema ja no és no tenir dades sinó saber-les llegir, analitzar i prendre decisions segons la informació obtinguda.

D’on podem obtenir la informació?

Hi ha centenars de plataformes que ens poden ajudar a obtenir informació, però les més bàsiques que tothom ha de conèixer són:

  • Google Analytics
  • Business Manager de Facebook
  • Google Adwords

Un cop tenim la informació controlada, ve la pregunta del milió: Què podem fer per augmentar el ROI de les nostres campanyes? O dit d’una altra manera, com podem augmentar els beneficis obtinguts amb la mateixa inversió?

Hi ha moltes maneres d’aconseguir aquest objectiu però a continuació n’explicarem una en més detall.

Com deien, divideix i venceràs. Què significa en l’àmbit de màrqueting? Ben fàcil, es tracta de dividir el nostre públic objectiu en targets, grups de consumidors o usuaris que tinguin unes característiques semblants, o cosa que és el mateix: fer segmentacions del nostre target global.

Hem d’identificar correctament aquests segments per poder crear i adaptar les comunicacions de les campanyes al màxim, així les campanyes seran molt més efectives i per tant obtindrem un retorn molt més elevat.

En aquest article et donem les claus per descobrir el teu públic objectiu. O si ho prefereixes, contacta amb nosaltres i analitzarem el teu negoci i targets per aconseguir un rendiment més elevat de les teves campanyes de màrqueting.

, , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *