22 de juny de 2020 tgd

Avui en dia estem acostumats a escoltar i fer servir paraules com estratègies de màrqueting tradicionals, i estratègies de màrqueting digitals, o bé, estratègies online i offline. Però perquè sempre les diferenciem si el nostre negoci i usuari és el mateix?

Si t’has fet aquesta pregunta, vas pel bon camí. La majoria de negocis han d’utilitzar estratègies de màrqueting tradicionals i digitals per ajudar a comunicar i vendre el seu producte o serveis als usuaris:

Estratègies de Màrqueting Tradicional (o offline):

Tinguis un producte o servei, botiga física o e-commerce, necessitaràs comunicar el teu missatge a través del producte, altrament conegut com el packaging, en els punts de venda de la teva botiga o altres establiments, etc. A part del mateix packaging, existeixen molts altres tipus d’accions de màrqueting en el punt de venda que poden acompanyar el producte. I deixant de banda el punt de venda, podràs utilitzar els canals tradicionals com la ràdio, premsa, televisió, etc. per informar de qualsevol informació del teu producte o servei o bé el llançament d’aquell nou producte que tens tantes ganes de comunicar i vendre.

Estratègies de Màrqueting Digital (o online):

Actualment, si no tens un accés digital del teu negoci com una pàgina web, xarxes socials, email, ets invisible als ulls de la gran part de la població. Existeixen moltíssimes estratègies de Màrqueting Digital que es poden adequar al teu negoci i a les teves necessitats. Si necessites informació pel teu negoci, contacta’ns i t’informarem sense compromís.

Llavors, en què consisteixen les estratègies Omnicanals?

La Omnicanalitat posa de manifest que la persona usuària, clienta, o potencial clienta del teu negoci és única. En altres paraules, és la mateixa persona que veurà el producte en físic (etiqueta del producte), escoltarà un anunci a la ràdio, veurà un fullet promocional, veurà la teva pàgina web, veurà l’anunci a les xarxes socials o navegant per internet.

La clau de les estratègies Omnicanals és analitzar el procés de l’usuari durant el seu procés de decisió de compra del producte o servei, per escollir les accions tradicionals i digitals que hem d’atacar i que aquestes tinguin una plena harmonia per tal que el missatge que arribi a la persona usuària sigui el mateix.

Hem de ser capaços d’acompanyar als usuaris, clients i no clients, segons sigui el target escollit, durant totes les seves etapes a través dels canals adequats.

Ser Omnicanal no vol dir ser Omnipresent i utilitzar tots els canals

Reafirmem que fer estratègies Omnicanals no vol dir que hàgim d’invertir a fer totes les accions que ens permet el món oflline i online. Si féssim això, podríem arribar al 100% de la població (o target escollit) però no seria ni eficient ni rendible per al nostre negoci. L’estratègia de màrqueting omnicanal escollida ha de contemplar les accions del món offline i online escollides d’acord a:

  • l’anàlisi previ de l’usuari target,
  • objectiu de la campanya,
  • el nostre negoci, producte o servei,
  • i el pressupost

En resum, les estratègies omnicanals o multicanals es basen a dissenyar accions de màrqueting offline i online que tinguin una plena harmonia per tal que l’usuari receptor rebi el mateix missatge i el retorn de la inversió (ROI) de la campanya sigui el més elevat possible.

Si tens un nou producte o servei, estàs pensant en una nova campanya de màrqueting i publicitat per fer créixer el teu negoci, pots contactar lliurement amb nosaltres. Et donarem les claus per impulsar el teu negoci.

 

 

, , , , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *