Els motius pels quals una empresa decideix donar d’alta una pàgina web són, habitualment, molts i molt diversos. El primer i més clar és tenir presència a la xarxa. La coneguda cita de Bill Gates “Si el seu negoci no és a internet, llavors el seu negoci no existeix” il·lustra com les empreses del món es bolquen en massa a internet amb l’afany d'”existir” i ser competitives avui en dia.
A conseqüència d’això, en data de març de 2021, es comptabilitzen gairebé 5.000M de pàgines web a disposició dels navegants (segons Internetlivestats). És evident que el catàleg és immens, i aquest fet fa cada cop més necessàries i exitoses les iniciatives d’empreses com Google, Bing o Yandex, que faciliten enormement la tasca de separar el gra de la palla; de trobar la informació que l’usuari desitja entre tota la que necessita descartar. Parlem dels motors de cerca o, com els coneixem popularment, els buscadors d’internet. Aquests són els nostres aliats més preuats.
Per ser comercialment competitius cal ser presents a Internet i cal fer-ho amb una pàgina web on els empresaris exposin tot el que tenen per oferir mentre que els usuaris hi trobin tot el que necessiten. A posteriori, caldrà definir les estratègies de màrqueting digital que fomentin el trànsit a la web, així com completar els objectius marcats pel negoci, ja que la pàgina web és un dels canals que l’empresa disposa per comunicar-se amb els usuaris, clients actuals i clients potencials. Així doncs, l’equilibri entre la qualitat de la pàgina web i la qualitat de l’estratègia en màrqueting digital, són la clau de l’èxit de qualsevol empresa en aquest món on les persones i els negocis són a internet i la tendència és a ser-hi cada cop més.
Les pàgines web han de ser dinàmiques, han d’evolucionar i actualitzar-se constantment per adaptar-se, principalment, a les necessitats de l’usuari i de la tecnologia disponible.
Ara bé, coneixem quins objectius podem aconseguir a través de la nostra presència al món online? A continuació detallem els 5 objectius principals que un negoci busca perseguir amb la seva presència al món digital:
1. Visibilitzar la marca o negoci
Com comentàvem anteriorment, és el més evident. És el motiu pel qual fins i tot les empreses amb menys experiència s’atreveixen a fer-se un lloc a internet. El seu objectiu és principalment mostrar els serveis i/o productes que ofereixen, així com la seva localització, telèfon i email de contacte. Es tracta d’una pàgina web senzilla, de navegació fàcil.
Si l’empresa compta amb un bon assessorament integral per a la web i per al màrqueting, aconseguirà un bon posicionament als buscadors en relació amb als serveis i productes que ofereix, i això farà la web més visible i fàcil de trobar pels nous usuaris i possibles nous clients.
2. Visibilitzar un producte en concret
Els usuaris d’internet entren a la xarxa buscant solucions a les seves necessitats, ja sigui fer una compra online, satisfer una curiositat, resoldre dubtes, etc. En aquest sentit, l’objectiu del negoci implica posicionar els seus productes quan els usuaris els busquin a Internet. Per això però, serà necessari definir les estratègies de màrqueting que atreguin els usuaris a la nostra pàgina web per conèixer allò que els oferim. Per fer-ho, els experts en posicionament web treuen tot el suc a les tècniques de SEO.
3. Branding i confiança en l’empresa
Una pàgina web ha de comunicar tot allò que el negoci o la marca realitza i vol donar a conèixer. Com dèiem, una pàgina web és un canal més que té una empresa per comunicar, però, és podríem dir el més important avui en dia. És on qualsevol persona, competidor, potencial client, etc. utilitzarà per informar-se sobre què fa aquella empresa, ja sigui pels serveis que ofereix i per altres accions de Responsabilitat Social Corporativa. Aquí serà clau la imatge i disseny que s’utilitza, un bon disseny web afavoreix notablement a la reputació que té una marca o negoci.
A més, sovint es diu que una pàgina web representa la primera impressió que un desconegut té de la nostra empresa. Així doncs, cal enviar el missatge de confiança als usuaris que aterren a la nostra pàgina web, per evitar que la rebutgin a l’instant. Cal transmetre valors positius a l’usuari, ja que, en cas contrari, desapareixerà per no tornar. En canvi, treballant aquest aspecte psicològic és com s’aconsegueix passar de tenir visites residuals a tenir visites que es transformin en clients.
4. Captació de leads o clients potencials
No tota empresa busca o pot vendre a través d’un e-commerce. Però sí que pot buscar la captació de leads o usuaris potencials, és a dir, usuaris interessats en els teus productes o serveis. Així doncs, el registre d’usuaris interessats serà l’objectiu que buscarem, i com sempre, serà clau les tècniques de captació de tràfic web; el SEO i SEM principalment.
5. Vendre
Finalment arribem a l’objectiu clau de tot e-commerce, o botiga online. Aquí està clar que l’objectiu principal de l’empresa serà la generació de comandes a través del canal online. En qualsevol cas, la web ha d’actuar com un agent comercial; ha de ser persuasiva i ha de guiar als usuaris a la compra del producte que s’ofereix.
Els requeriments que tot e-commerce ha de contemplar són molts i específics en relació amb cada tipus de negoci, però els podem resumir en confiança, seguretat i fàcil navegació. Aquests factors són vitals perquè una botiga online pugui assolir els objectius marcats, i acompanyats de les tècniques en màrqueting digital, podrem aconseguir els objectius marcats per qualsevol tipus de negoci.
En resum….
En qualsevol cas, tota pàgina web busca un objectiu en concret, o en altres paraules; una conversió. I haurà d’estar alineada amb els objectius marcats com a negoci. Així doncs, abans de crear qualsevol pàgina web, és clau definir quin tipus de negoci tenim, quin target ens adrecem i quin objectiu perseguim.
En resum, crear i mantenir una web empresarial requereix manteniment i constància, així com una bona campanya de màrqueting digital que atregui els potencials clients. Per ser competitius cal fer les coses bé i comptar amb experts que facin visible la nostra empresa i els teus productes o serveis, amb confiança, per assolir els objectius marcats d’una forma eficaç.
Si estàs pensant en fer la teva pàgina web o actualitzar-la per aconseguir els teus objectius, contacta amb nosaltres i estudiarem el teu cas en detall.
Eduard Vallvé, Disseny Multimèdia de TGDigital