15 de febrer de 2021 tgd

Alguns dels errors comuns en la gestió de les xarxes socials

 

Les xarxes socials són, per a la gran majoria de la població, on els usuaris passen més temps del seu dia a dia quan utilitzen el seu smartphone. De mitjana, a Espanya hi dediquem 2h diàries, segons un estudi fet per Statista.

No és estrany doncs, que s’hagi convertit en una eina de comunicació imprescindible per a molts negocis. El seu objectiu pot ser diferent en cada cas, però en general, és on es donen a conèixer com a empresa i mostren els seus productes o serveis. Ara bé, tot i ser una eina molt potent de comunicació amb un accés gairebé universal, en sabem fer un bon ús? A continuació, et mostrem alguns dels errors més comuns que es poden cometre:

1. Tenir perfils empresarials a les xarxes socials perquè és gratuït

És cert que obrir perfils empresarials a les xarxes socials no té un cost directe associat, però, el que desconeixem, en moltes ocasions, és el cost indirecte del temps que s’hi ha de dedicar. Qualsevol persona que hagi de dedicar un espai del seu temps a gestionar els perfils de qualsevol negoci, vulguem o no, hi tindrà un cost indirecte.

2. Publicar el mateix contingut a totes les plataformes

Cada plataforma requereix unes mides i formats diferents, a més a més d’una configuració en particular. I cada plataforma exigeix fer els ajustos necessaris perquè la comunicació tingui un sentit. També cal dir, que cada plataforma té un objectiu diferent, i ens hem de saber comunicar-nos com l’usuari espera.

3. Publicar molt per arribar a més usuaris

No és cert que com més publiquem més usuaris arribarem. S’ha de publicar d’acord amb una planificació i estratègia definida per arribar aconseguir uns objectius marcats pel negoci. També cal dir, que un excés de publicacions en un període curt, pot fins i tot, tenir un efecte contrari i perdre seguidors.

4. No tenir una estratègia definida

No val anar publicant segons ens llevem aquell dia. Cada negoci, segons els seus objectius globals ha de definir una estratègia adequada perquè les xarxes socials li permetin aconseguir allò que s’ha marcat. És necessari estudiar cada cas, analitzar el negoci, target i definir una estratègia de social media correcte.

5. No conèixer el teu target

Conèixer el target o públic objectiu, que ja n’hem parlat en els punts anteriors, és clau per fer una comunicació correcta. Si no sabem a qui ens hem d’adreçar, no podrem determinar el to de veu ni contingut que esperen rebre de nosaltres.

6. Pagar per tenir seguidors falsos

Tots els inicis són durs, i moltes empreses veuen amb mals ulls tenir pocs seguidors a les xarxes socials. Però de què ens serveix tenir un gran nombre de seguidors si aquests mai ens compraran o consumiran els nostres serveis? El que hem de procurar no és tenir un alt volum de seguidors sinó tenir-los de qualitat, i crear una comunitat activa, que ens responguin i generin l’engagement que esperem de les comunicacions a les xarxes socials.

7. Utilitzar masses # innecessaris

Els hashtags són importants en les publicacions que fem, però és convenient no excedir-nos. Cada publicació té un objectiu, i amb un bon ús dels hashtags podrem etiquetar i posicionar-nos per aquell tipus de contingut.

8. No escoltar què és el que busquen els teus usuaris

Sovint ens endinsem amb el que volem comunicar als nostres usuaris, però no sabem identificar què és el que busquen o esperen rebre de nosaltres. És important, anar analitzant i observant quina informació està buscant el nostre target i que nosaltres, com a empresa, els hi podem oferir.

9. No repassar el teu copy per evitar errors ortogràfics

Per poc temps que disposem, repassar els errors ortogràfics és essencial. La imatge que donem com a empresa es pot veure perjudicada ràpidament per una petita distracció.

10. No analitzar els resultats obtinguts

Tan important és analitzar i definir l’estratègia a seguir, com analitzar els resultats obtinguts per poder-ne extreure conclusions i així anar millorant i també aprenent de les respostes obtingudes per part de la teva comunitat. Recordem que les xarxes socials és una eina bidireccional! Per altra banda, també és necessari veure quines hores i dies obtenim més engagement per part dels nostres usuaris, ja que no existeix una normativa general, sinó que cada cas tindrà unes hores punta amb relació als seus usuaris i les hem d’aprofitar.

 

En resum, veiem que per falta de temps o coneixement, és fàcil cometre alguns dels errors comentats. És necessari definir una correcta estratègia a les xarxes socials per fer una comunicació adequada als usuaris que ens volem adreçar, arribar a comunicar i que ens considerin com pretenem, i finalment, ens ha d’ajudar a aconseguir els objectius de negoci marcats. Per això, tant si tens temps com si no, a TGDigital et volem ajudar a impulsar la teva comunicació digital. Contacta amb nosaltres i et podrem donar més detalls sobre quina comunicació necessita el teu negoci.

 

, , , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.