La compra online no para de créixer durant el 2020 arran de la COVID-19, i el Black Friday i Cyber Monday no n’han estat una excepció.
La pandèmia i confinament va obligar als usuaris encara no acostumats a utilitzar el canal online per fer les seves compres. Així doncs, durant l’edició del Black Friday i Cyber Monday, el públic potencial a fer compres a través d’e-commerce encara era més elevat, i així s’ha demostrat. La facturació, de la població espanyola, ha augmentat en més del 52% respecte a l’any anterior, tal com afirma l’estudi realitzat per Marketing4Ecommerce.
Segons l’estudi, la meitat de les botigues han mantingut o reduït el seu tiquet mitjà. A més a més, cal tenir en compte, la caiguda de Redsys durant el dia més important de la campanya, el divendres. Molts usuaris van haver de canviar el seu mètode de pagament per poder realitzar les compres desitjades. Però un 23% dels enquestats va afirmar que la caiguda els va afectar a les seves vendes.
Tot i que moltes empreses allarguen la campanya del Black Friday durant tota la setmana o inclús tot el mes de novembre, el 84% de les vendes es fan durant el divendres, dia tradicional de la campanya americana.