14 de gener de 2021 tgd

Com és el nou consumidor post-covid?

consumidors postcovid

 

En aquest article et donarem unes pistes perquè coneguis els canvis d’hàbits en el procés de compra que hem patit la gran majoria de consumidors a conseqüència dels efectes de la pandèmia de la COVID-19.

És evident que els nostres hàbits s’han vist forçadament modificats degut a les restriccions de mobilitat, però també per altres efectes indirectes, com la higiene, les cites prèvies, cues, etc.

Les empreses de fabricants i distribuïdors s’hauran d’adaptar als seus nous hàbits, que a trets generals s’identifiquen per les 3 P; proximitat, preu i promocions.

Hi ha 2 grans perfils de consumidors: l’ajustat i l’acomodat.

El consumidor acomodat

El consumidor acomodat pot ser que redueixi el número de botigues o establiments que visitarà per fer les seves compres. El seu objectiu és buscar la major seguretat i comprarà en llocs que tingui l’oportunitat de comprar alimentació, begudes, higiene personal o de la casa en un únic espai.

Aquest perfil es caracteritza també perquè, després dels mesos de confinament, es sentirà que es mereix alguna cosa a canvi, com un premi. Per tant es veurà seduït per productes premium, demanarà menjar a domicili, i es preocuparà per categories relacionades amb la bellesa.

 

El consumidor ajustat

El consumidor ajustat, en canvi, buscarà optimitzar el seu pressupost. Així doncs, es veurà altament influenciat pels preus i promocions que ofereixin els establiments, podent fer les compres a més d’un establiment si és necessari.

Aquest perfil, caracteritzat per maximitzar el seu pressupost, estarà molt atent als canvis de preus i a la seguretat, així que la seva compra es veurà alterada amb més productes d’higiene. Aquests consumidors, a la llarga seran, encara més, més infidels a les marques.

 

A nivell general, la proximitat, una tendència que ja hi estem molt acostumats al nostre país, serà clau per determinar on comprar per part dels dos perfils de consumidors; intentaran fer les compres al seu barri, ja que li dona una confiança.

La seguretat i la salut seran uns factors claus a tenir en compte per a qualsevol tipus de consumidor i establiment. A més a més del factor “promocions“, ja que degut a la crisis econòmica que es desprèn darrera de la pandèmia, la gran majoria dels consumidors realitzaran les compres promogudes per promocions. Ara bé, les promocions hauran de ser prou atractives i coherents per tal de despertar l’interès en les seves compres.

 

Finalment, la possibilitat de recollir les compres, o la combinació de compra online amb física d’alguns establiments també és un factor que molts usuaris aprecien cada vegada més. Ja que estem vivint una situació plena d’incerteses, i tenir diverses opcions de compra eleva la confiança i seguretat amb aquell establiment o marca.

 

, , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *