És una pregunta que pot sembla òbvia en un primer moment, però no ho és tant després de la crisi de la Covid-19.
Quan una persona emprenedora comença un negoci, analitza bé quin target o tros de la població podrà oferir els seus productes o serveis per saber si serà rendible. Però aquesta porció de la població pot haver canviat al llarg de la vida del negoci; per motius aliens, com ara la crisi actual de la Covid-19, per canvi d’hàbits dels usuaris, entre molts altres.
Tornem a plantejar la pregunta.
El nostre target és el mateix abans de la Covid-19 que després?
Els seus hàbits de compra han canviat?
I la seva manera de relacionar-se?
I el seu oci, activitats, hobbies?
Tots aquests aspectes són claus per conèixer en tot detall el més conegut com a Buyer-persona del nostre negoci, com ha evolucionat en aquests últims 2 mesos, i com es comportarà en el futur més proper.
No és cap secret que tot negoci sorgeix per oferir una solució a través d’un producte o servei, i per això cal analitzar els seus canvis per no perdre “pistonada”. I aquestes solucions no les podem oferir si no coneixem el nostre públic objectiu.
Per altra banda, també cal saber que tot canvi pot transformar-se en una oportunitat, i per això cal analitzar cada cas en detall, per adaptar-nos als canvis externs i als nous hàbits del nostre target. Tot això ens ajudarà a estar més preparats pel futur i actuar com el nostre públic objectiu espera de nosaltres.