El 83% de les empreses demana noves estratègies digitals i el 59% necessita una transformació digital de la seva força de vendes. Aquestes són les conclusions que es desprenen de l’estudi quantitatiu que va fer Cyberclick en plena pandèmia per descobrir quins són els reptes dels equips de venda en l’àrea digital.
Durant la pandèmia de la Covid-19 s’ha fet més evident la necessitat que tenen moltes empreses a fer el salt a l’era digital. Així com el departament de vendes. Aquelles empreses que no estaven preparades en el món online, ha quedat clar que tenen una assignatura pendent.
L’estudi Transformació digital de la força de vendes identifica àrees de millora i apunta la direcció que han d’agafar els equips comercials per millorar la seva estratègia digital en vendes. L’estudi també comparteix recomanacions per automatitzar processos.
Els 5 reptes digitals dels equips de vendes
- Noves estratègies digitals: el 83% de les empreses enquestades demana noves estratègies en vendes.
- Transformació digital en vendes: un 59% necessita digitalitzar la seva força de vendes, i que ara ho fan tot de manera offline.
- Captació de clients: un 46% declara que no coneix les tècniques de captació de clients a través del canal online.
- Adoptar tecnologia: un 46% també apunta la necessitat d’adoptar tecnologia digital per aquest departament comercial.
- Generació de leads: un 43% afirma que no genera suficients leads.
Conclusions de l’estudi
- Les empreses demanen noves estratègies digitals en vendes i manifesten la necessitat de començar una transformació digital en vendes. Les dades també demostren la dificultat per captar clients de forma digital.
- Les empreses desconeixen com poden utilitzar la tecnologia per automatitzar la captació de leads i digitalitzar el seu procés de vendes. El 58% dels enquestats no treballen amb un CRM.
- Les empreses necessiten formació per transformar la força de vendes i emprendre el camí cap a la digitalització, adoptant la millor tecnologia per aprofitar tot el seu potencial en l’automatització de processos.
Sobre l’estudi
L’estudi Transformació digital de la força de vendes neiz amb l’objectiu de descobrir quins són els punts dèbils més comuns dels equips de vendes en l’àrea digital. Les dades i les conclusions d’aquest estudi són el resultat d’una enquesta realitzada per Cyberclick de forma online a més de 2000 empreses d’Espanya i LATAM durant el mes d’abril de 2020.