26 de novembre de 2020 tgd

El món dels influencers per a les empreses, quan ens interessa?

Segons un estudi de Influencity, a Europa hi ha 8 milions d’influencers.

Què entenem per influencer?

Un influencer és aquella persona que és capaç de captar l’atenció de milers o millons de persones, actualment, a través d’una xarxa social i es converteix en un model a seguir per tots els seus fans. Per tant, té la capacitat de promoure productes, serveis, en definitiva marques, pel simple fet de parlar-ne, portar-los, o consumir-los. De forma explícita o implícita.

Avui en dia, estem molt acostumats a veure i sentir a parlar dels influencers i ambaixadors de marques. Instagram i les xarxes socials han facilitat l’entrada a que qualsevol persona pugui acabar sent influencer. Només cal que el sector i la comunitat reconeixin a una persona com a influencer per a que ho sigui.

Hi ha molts nivells d’influencer, des dels microinfluencers, que poden tenir un rang de seguidors d’uns 10.000 usuaris, a influencers de gran abast, fins a milions de seguidors arreu del món.

 

Ara bé, com podem saber si m’interessa contractar un influencer per promoure la meva marca?

Com tot, dependrà, principalment, dels objectius i pressupost d’inversió en màrqueting que disposi l’empresa. Com hem comentat, hi ha diferents nivells d’influencers, segons el seu abast cobraran una quota o una altra, ja que en dependrà la seva repercussió a les xarxes.

També hi ha influencers de tot tipus, que segons els valors que persegueixi la marca, aquests hauran de respectar i mantenir per tal de que la imatge de la marca aconsegueixi el seu objectiu. Així doncs, podem dir que gairebé totes les marques podrien trobar un micro o influencer que captés i ajudi a la marca aconseguir el seu objectiu; ja sigui de promoció temporal o ambaixador de marca amb una temporalitat més llarga.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.