Instagram és una de les xarxes socials més utilitzades. Avui en dia, compta amb més de 1.200 milions d’usuaris actius. Tot i això, a causa de la gran competència que té, sobretot amb TikTok, va oferint noves funcions per als usuaris i empreses.
A continuació te n’expliquem els detalls de les últimes novetats del setembre de 2021:
1. Instagram confirmarà l’edat dels seus usuaris per reforçar la seguretat
Aquesta confirmació obligatòria es farà amb l’objectiu que els usuaris puguin visualitzar cert contingut, segons la seva edat.
Serà una acció obligatòria per poder seguir fent ús de l’aplicació. L’usuari rebrà una notificació emergent per tal de confirmar la seva edat.
2. Buscar per paraules clau i hashtags
Instagram ha afegit una actualització que inclou la cerca de contingut per paraules clau. Així doncs, serà més fàcil trobar contingut i perfils d’usuaris sense saber exactament el nom.
Aquest mes d’agost han començat per aplicar-ho en l’idioma principal, l’anglès, i seguiran amb la resta d’idiomes.
Aquesta actualització és especialment interessant per als professionals del màrqueting digital, per fer campanyes de social media més efectives.
3. Anuncis a la pestanya botiga
Ja fa mesos que Instagram es va afegir al social commerce; crear un ecosistema funcional pel comerç electrònic i la publicitat.
Ara, ho fa introduint anuncis en aquest nou espai.
4. Incorporar links a les stories amb stickers
Instagram ha eliminat el famós Swipe Up per enllaçar a pàgines web externes. A canvi, ha introduït uns nous sticker d’enllaç per aquells comptes que tenien accés al Swipe Up.
5. Anuncis de Reels
Reels, és el nou format de creació de vídeo sorgit per fer la competència a TikTok. Ara bé, Instagram va anunciar que aniria introduint publicitat en aquest nou espai, i permetrà la interacció dels usuaris amb comentaris i likes, compartir o guardar la publicació.
6. Mostrar o no mostrar el número de likes.
Amb l’objectiu de reduir l’estrès social que els likes comporten, el maig del 2021, Instagram va anunciar un dels canvis més importants; el fet de poder decidir si mostrar el número de likes als teus seguidors.
7. Stories d’Instagram poden tenir subtítols
Els stories és el format més usat d’Instagram. Per això, Instagram ha incorporat l’opció de poder afegir subtítols als stories de forma automàtica.