L’ús de les xarxes socials és cada vegada més extens entre la societat espanyola, i és que el 85% dels usuaris d’internet utilitzen les xarxes socials de forma regular.
El nou estudi de Xarxes Socials 2021 realitzat per iabspain, ha arribat a les següents conclusions:
- La pandèmia de la COVID-19, ha ajudat a incrementar més les diferències entre els hàbits de consum a les xarxes socials. Instagram augmenta en un 83%, TikTok i Twitter en un 63%, mentre que Facebook i Youtube cauen en un 72% i 67% respectivament.
- La penetració de l’ús de les xarxes socials als joves o Generació Z, dels 16 als 24 anys, arriba al 92%.
- Gairebé la meitat dels usuaris a xarxes socials segueixen a influencers, tot i que disminueix en 8 punts percentuals aquest darrer any.
- Instagram és la xarxa social amb més inversió publicitària, seguida de Facebook. I afirma que un 31% dels usuaris els hi agrada veure publicitat relacionada amb els seus interessos.
Ara bé, l’ús de les xarxes socials no és igual segons les franges d’edat. La Generació Z, compresa entre els joves de 16 a 24 anys, són els que utilitzen més les xarxes socials en el seu dia a dia; destaca WhatsApp, utilitzada en un 86%, Youtube en un 79% i Instagram en un 86%. En canvi, els Millenials o generació del 1981 al 1996, destaca Twitter en un 63%, Spotify en un 61% i TikTok en un 55%.
En relació amb el temps dedicat de forma diària al conjunt de les xarxes socials, aquestes dues generacions són les que més temps hi dediquen. La Generació Z té una mitjana de 1:42 h al dia, i els Millenials 1:21h.
Els usuaris de la Generació Z són els que utilitzen més les xarxes socials per informar-se abans de realitzar una compra (76%), mentre que els Millenials només un 47% afirma buscar la informació a xarxes socials abans de realitzar la compra.