24 de març de 2021 tgd

Opcions de publicitat digital, principals plataformes i formats

TGDigital opcions publicitat digital

“Quines opcions de publicitat digital existeixen?”

Si tens un negoci, és normal que alguna vegada t’hagis fet aquesta pregunta. En aquest article, mirarem de posar llum a la foscor i t’explicarem de forma fàcil i senzilla les principals opcions que existeixen avui en dia en aquest món tan dinàmic. Així com quines són les principals plataformes i en quins formats hem de treballar.

En primer lloc, caldrà que definim alguns punts amb relació al nostre negoci, producte o servei i el propòsit que volem aconseguir:

  • Què volem donar a conèixer?

Amb la publicitat, podem donar a conèixer un nou negoci, producte o servei, una oferta o promoció específica. Són molts els motius pels quals podem fer publicitat, només cal definir-ho correctament.

  • Quin és el nostre públic objectiu?

Conèixer el nostre públic objectiu o altrament conegut com a target, ens ajudarà molt a determinar la plataforma i tipus de publicitat que haurem d’escollir. Com actuen, per on es mouen, hàbits de consum… A més a més del perfil demogràfic i geogràfic, serà imprescindible per fer una bona campanya de publicitat.

  • En quina fase de procés de decisió o compra volem impactar-los?

Determinar el moment de procés de decisió o de compra que es troben els usuaris serà important per decidir el tipus de publicitat que volem fer.

  • Què volem aconseguir?

Per últim, però molt important, ens hem de respondre a la pregunta, quin és l’objectiu final de la publicitat? Vendes, coneixement de la marca o producte, visites a la botiga o establiment, descarregar catàlegs, subscriptors, contactes?

 

Un cop tenim aquests punts inicials definits, serem capaços d’escollir el tipus de publicitat digital més adequada per aconseguir l’objectiu de la campanya.

1. Publicitat Display i/o Programàtica

En primer lloc, trobem la publicitat en format de bàners que es mostraran en pàgines de tercers que acceptin rebre publicitat. Segur que visitant pàgines web, com diaris, blogs, etc. heu vist que hi ha espai de publicitat externa.

Aquest tipus de publicitat és molt freqüent per donar a conèixer una promoció puntual i branding de l’empresa. Es busca captar usuaris en una fase inicial de compra, ja que els usuaris estan navegant per altres webs.

Com és habitual en l’àmbit digital, podrem segmentar i afinar molt la punteria, per tal que qui vegi els anuncis siguin possibles consumidors. Alguns aspectes que podrem tenir en compte serà la localització, edat, sexe, interessos, i tipus de pàgines que estan navegant.

El cost d’aquesta publicitat es mesura per impressions; CPM o cost per mil impressions.

El format pot ser estàtic, com una imatge, o dinàmic en format GIF o vídeo. I per cadascun d’ells existeix un gran nombre de mides que haurem de tenir en compte a l’hora de fer el disseny de la publicitat.

Serà imprescindible redirigir als usuaris interessats que facin clic a l’anunci a la pàgina web d’aterratge, o landing page, que escollim. Factor molt important a tenir en compte.

Per fer aquest tipus de publicitat podem utilitzar diverses plataformes, la més coneguda és Google Adwords.

 

2. Publicitat a Xarxes Socials

La publicitat a xarxes socials o social media, s’ha de fer a la plataforma que ens volem anunciar. Existeixen moltes xarxes socials avui en dia arreu del món, per això hem escollit les més habituals actualment i al nostre territori:

Facebook

  • De les més veteranes que es resisteixen i que més volum de publicitat acapara. Els anuncis es configuren directament a Business Manager de Facebook.
  • És apte per a un públic objectiu adult, superior als 30 anys.
  • Els formats d’aquesta plataforma són molts, imatge, vídeo, GIF… en formats horitzontals, verticals, en miniatura.
  • Permet fer campanyes adaptades per diferents objectius; abast, notorietat, tràfic web, contactes, vendes… Segons el tipus d’anunci que configurem, haurem de tenir preparada una landing page, o bé crear un formulari de contacte en el mateix Facebook.

Instagram

  • “Germana” de Facebook, i podríem dir que la més utilitzada avui en dia. Els anuncis es configuren a la mateixa plataforma de Business Manager de Facebook.
  • En general per a un públic més jove, tot i que cada vegada més, és més freqüent trobar usuaris de totes les edats.
  • Els formats d’aquesta plataforma són molts, imatge, vídeo, GIF… en formats horitzontals, verticals, en miniatura.
  • Permet fer campanyes adaptades per diferents objectius; abast, notorietat, tràfic web, contactes, vendes… Segons el tipus d’anunci que configurem, haurem de tenir preparada una landing page, o bé crear un formulari de contacte en el propi Facebook.
  • Segmentació de perfil d’usuari en l’àmbit geogràfic, demogràfic i interessos.

LinkedIn

  • És la plataforma professional més utilitzada actualment.
  • Perfecte per campanyes de publicitat B2B, d’empresa a empresa.
  • Permet crear anuncis tipus bàner, notícia, missatge de contacte…
  • És altament recomanable tenir una pàgina web d’aterratge òptima per canalitzar els usuaris que facin clic, i així aconseguir l’objectiu desitjat.
  • Segmentació de perfil d’usuari en l’àmbit geogràfic, demogràfic i interessos.

Twitter

  • Una altra de les plataformes veteranes. És la pionera de l’ús del hashtag #.
  • Els usuaris que l’utilitzen, principalment hi naveguen per informar-se i queixar-se.
  • Permet crear anuncis en format estàtic com imatge, o vídeo.
  • També permet promocionar hashtags (#).
  • És altament recomanable tenir una pàgina web d’aterratge òptima per canalitzar els usuaris que facin clic, i així aconseguir l’objectiu desitjat.
  • Segmentació de perfil d’usuari en l’àmbit geogràfic, demogràfic i interessos.

Youtube

  • Forma part de Google, i és la xarxa social en format vídeo per excel·lència.
  • El format que permet és amb vídeo, i permet colar-se a vídeos que miren els usuaris que hem segmentat.

Tik Tok

  • És la xarxa social més nova del mercat i que més ha penetrat durant l’últim any (2020).
  • El 66% dels usuaris tenen menys de 30 anys. Així que és altament aconsellable per a públic jove.
  • El tret diferencial d’aquesta plataforma és l’ús del vídeo i música. Així doncs, els formats d’anuncis són la gran majoria vídeos, o bé aplicacions com filtres de càmera perquè els usuaris els utilitzin quan creïn vídeos.
  • Fins avui dia, no ha començat a permetre la segmentació de la publicitat als usuaris.

 

3. Search o SEM

La plataforma per excel·lència pel nostre territori, sens dubte és Google Adwords, per la seva alta penetració d’ús als usuaris d’internet.

Aquesta publicitat, a diferència de les altres, no permet un disseny gràfic, sinó que a través de la compra de les paraules clau aconseguirem aparèixer als primers resultats de cerca. Així doncs, en aquest tipus de publicitat, serà imprescindible conèixer les paraules que busquen els nostres usuaris del públic objectiu per poder aparèixer i que facin clic al nostre anunci. I a posteriori, definir el text que es mostrarà a l’usuari per convidar-lo que faci clic i entri a la nostra pàgina web.

La pàgina d’aterratge o landing page serà un altre factor clau perquè la campanya de publicitat funcioni correctament.

Aquest tipus de publicitat és molt recomanable, ja que l’usuari ja està en un procés amb una intenció activa de conèixer sobre el producte o servei. Amb excepció però, dels productes nous, ja que els usuaris encara no tenen cap intenció de buscar, ni saben potser com fer-ho.

Aquí, el cost de l’anunci està associat als clics rebuts.

A banda de les paraules clau, també podrem segmentar per geolocalització i perfil demogràfic.

 

4. Shopping

Google Adwords, també lidera aquest tipus de publicitat. En els últims mesos Google diferencia els productes que es poden comprar en botigues online o e-commerce, d’altres resultats de cerca com notícies o informació de text. I a conseqüència d’això, si disposes d’un e-commerce, també permet posicionar els teus productes per davant dels altres.

En aquest tipus de publicitat, tampoc es permet un disseny gràfic especial, sinó que serà la imatge del producte i descripció el que veurà l’usuari.

Aquesta publicitat, com l’anterior, també és molt recomanable pel mateix motiu; l’usuari està interessat de forma activa, podent estar des de les primeres fases de coneixement del producte fins a la fase final de compra.

A banda de les paraules clau, també podrem segmentar per geolocalització i perfil demogràfic.

 

5. Email o Gmail

En aquest punt també hem de parlar del gran referent, Google. En aquest cas, permet enviar una simulació de correu electrònic als usuaris que disposin d’un compte de gmail.

Aquí sí que necessitarem un disseny gràfic, ja que si l’usuari obra el correu que aparentment ha rebut, veurà la informació de la publicitat que hàgim dissenyat.

En aquest cas, la segmentació es fa a nivell geogràfic, demogràfic i interessos varis que es poden configurar a la mateixa plataforma de Google Adwords.

 

6. Retargeting

Segurament ens hem trobat en la situació que després de mirar algun producte que volem comprar en una pàgina web, aquest ens ha perseguit constantment quan hem navegat per altres webs o plataformes de xarxes socials. D’aquesta publicitat se’n diu Retargeting o Remarketing i consisteix a perseguir als usuaris que no han comprat per recordar-los que ens han de comprar.

Aquest tipus de publicitat, més aviat és un tipus de segmentació específic, però que cal donar-li especial importància. A causa del seu propòsit, el situem al final del procés de decisió, quan l’usuari ja ens coneix i ja ens ha visitat. El seu objectiu és augmentar el percentatge de conversió.

El format d’aquests anuncis és com el tipus de publicitat display i xarxes socials, així que pot ser estàtic amb una imatge, o dinàmic, amb un GIF o vídeo.

 

Un cop hem definit les preguntes inicials i coneixem els tipus de publicitat digital més importants, ja podem decidir-nos per quines opcions ens convenen més per a la campanya plantejada. Ara bé…

…i el disseny de l’anunci?

Sigui quin sigui el format d’anunci i plataformes que escollim, cal fer una especial menció a la creativitat i disseny de l’anunci.

La creació d’un bon disseny en qualsevol categoria abans comentada serà clau perquè els usuaris facin allò que busquem; comprar, consultar, contactar-nos o visitar-nos.

A TGDigital, a més a més de conèixer i els diferents tipus de publicitat en l’entorn digital o online, crearem la publicitat perquè el teu negoci aconsegueixi el seu objectiu marcat. Si estàs pensant a fer publicitat digital, contacta amb nosaltres i buscarem la millor opció que faci somriure el teu negoci.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.